بازاریابی دیجیتال چیست ؟

سلام خدمت شما دوستان عزیز ارکی وب در این مقاله قصد دارم شما رو با بازاریابی دیجیتال آشنا کنم.بازایابی دیجیتالی در واقع یک روش بازاریابی است که در اون از ابزار های دیجیتالی و تکنولوژی های جدید استفاده میشه .در ایران کلمه دیجیتال مارکتینگ بسیار پر کاربرد تر از اینترنت مارکتینگ هست و بیشتر استفاده میشه و در بسیاری از مواقع معادل با این کلمه به کار میره .

  • معماری سنتی بازایابی اینترنتی

  • روش نوین بازایابی اینترنتی

در این مقاله قصد دارم که تعریف سنتی و نوین بازاریابی دیجیتال رو بررسی و ایده هایی رو در این زمینه با هم بررسی کنیم .

تعریف سنتی بازاریابی دیجیتال در دو کلمه خلاصه میشه :

ترافیک و تبدیل ! درواقع ترافیک به معنی افزایش بازدید از وبسایت ما و تبدیل هم به معنی تبدیل بازدید کنندگان به خریدار و مشتری واقعی است .

در اینجا این دو سوال به وجود میاد که برای افزایش ترافیک وبسایت باید چه کار کنیم ؟

چطور میتونیم نرخ تبدیل بازدید کننده به خریدار رو در وبسایت افزایش بدیم ؟

در پاسخ به این دو سوال میتونم بگم که روش های بسیار زیادی در دسترس هست و به اختصار چند مورد بررسی میکنیم. توصییه من به شما به عنوان مدیر یک کسب و کار یا یک دیجیتال مارکتر اینه که با داشتن یک استراتژی مشخص از هر روش استفاده کنید .

1.بازاریابی محتوی 

2.تبلیغات کلیکی

3.SEO

4.شبکه های اجتماعی و …

در روش نوین بازاریابی اینترنتی شرایط یک مقدار متفاوت هست و کار ما به عنوان متخصص این حوزه میتونه پیچیده تر بشه .

  1. جذب  2.فعالسازی 3.پولسازی 4.حفظ 

اولین مرحله در این روش «جذب» است. منظور از جذب این است که افرادی را از خارج سایت به هر قیمتی به وب‌سایتمان هدایت کنیم. این اتفاق می‌تواند از طریق تبلیغات، رسانه‌های اجتماعی‌‌‌، با توصیه دوستان یا حتی تبلیغات افلاین رخ دهد در کل به معنی این است که افرادی حاضر به بازدید از صفحات وبسایت ما شوند .

2. فعال‌سازی

دومین مرحله دیجیتال مارکتینگ نوین «فعال‌سازی» است. یعنی فردی که جذب سایت‌تان شد و وارد سایت شد چگونه با او ارتباط برقرار کنیم و کاری کنیم که علاقه مند به ارسال اطلاعات تماس خود به ما شود

 

3. پولسازی

سومین مرحله دیجیتال‌ مارکتینگ نوین پولسازی است؛ به این معنی که افرادی که در مرحله قبل حاضر به در اختیار قرار دادن اطلاعات تماس خود شدند ، در این مرحله از ما خرید کنند .

4. حفظ

مرحله چهارم حفظ است، منظور از حفظ تمام کارها و فعالیت‌هایی است که ما انجام می‌دهیم و در نتیجه این فعالیت‌ها، کسی که  با ما آشنا شده و خریدی انجام داده است ما را رها نکند و به مشتری وفادار ما تبدیل شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد روش نوین بازاریابی دیجیتال ویدیو زیر رو حتما ببینید.

فیلم آموزش دیجیتال مارکتینگ در یک ساعت

دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال با کمک رسانه‌ها و ابزارهای دیجیتال

ما در اینجا با بازاریابی دیجیتال آشنا شدیم در ادامه قصد دارم که  چند ابزار فوق العاده در این زمینه رو بهتون معرفی کنم .

Google serch consol

شاید برایتان جالب باشد بدانید که روزانه بیش از 5 میلیارد سرچ در بستر موتور جستجوی گوگل صورت می گیرد. به همین دلیل نشان داده شدن سایت در نتایج جستجو امری بسایر ضروری است. اگر سایت شما در نتایج اول گوگل به نمایش گذاشته نشود، امکان دیده شدن آن کم بوده و شما در رقابت با کسب و کارهای مشابه خود عقب می مانید. به همین دلیل نیز بررسی وضعیت سایت در نتایج جستجو گوگل و عملکرد آن امری ضروری است.

با ثبت سایت در کنسول گوگل (google search console) شما به بهترین ابزارها و آمارهای ممکن دسترسی پیدا می کنید. در نتیجه می توانید با توجه به آنها در راستای بهبود عملکرد سایت خود تلاش کنید. اما اکنون وقت آن رسیده که به سراغ موضوع اصلی برویم و بررسی کنیم که گوگل سرچ کنسول چیست؟

گوگل سرچ کنسول یک سرویس آنلاین رایگان است که توسط گوگل فراهم شده است. این سرویس در ابتدا با نام گوگل وبمستر تولز معرفی شد. اما در 20 ماه می 2015 نام آن به google search console تغییر کرد. از سرچ کنسول گوگل می توان به منظور کنترل، حفظ و حل مشکلات احتمالی وب سایت خود در هنگام حضور در نتایج جستجو گوگل استفاده کرد. در واقع می توان با اطمینان گفت که هر وبمستر نیاز به ثبت سایت خود در وبمستر تولز دارد.

WordPress

وردپرس به عنوان برترین سیستم مدیریت محتوی ( CMS ) شناخته میشود و حدودا 30% کل وبسایت های جهان با وردپرس ساخته شدن ،با وردپرس به راحتی میتونید فروش های بالا رو تجربه کنید و در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی رو از وبسایتتون داشته باشید .

 

سرویس IFTTT

سرویس IFTTT یک سرویس عالی و رایگان در زمینه هوشمند سازی کسب و کار شماست . فرض کنید نیاز دارید در تاریخ 1400/4/14 یک ایمیل برای همکارانتان ارسال شود و دقیقا بعد از ارسال ایمیل یک پیام مشخص در تلگرام برای یک از دوستانتان ارسال کنید یا سناریو هایی از این قبیل .شما با استفاده از سرویس IFTTT میتوانید از ارتباط پلتفرم های مختلف بایکدیگر لذت ببرید

سخن پایانی 

روند رو به رشد دیجیتال مارکتینگ در جهان

نمودار گوگل ترندز نشان می‌دهد روز به روز مدیران بیشتری دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ و همچنین استخدام متخصصان دیجیتال مارکتینگ هستند. همین موضوع یک فرصت بسیار بزرگ و پولساز را نمایان می‌کند. پس تا دیر نشده دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *